Journey of A Woman

by Rajdulari

supported by
/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $10 USD  or more

     

1.
2.
03:20
3.
4.
5.
6.
05:36
7.
04:04
8.
9.
10.

about

"Journey of a Woman" is Jazz Vocalist Rajdulari's follow up to
2011's "Honey Wine" and represents her second step in her #JOURNEYTOTHEGRAMMYS.

Featuring some of New York's finest musicians, the album sees Rajdulari explore the themes of love, sexuality and female empowerment to evoke the reality of the modern woman's experience. Soulful, sultry and emotionally effecting, "Journey of a Woman"
promises to be just that; a journey into and an exploration of womanhood in all its glory.

With 10 brand new songs, including Natural and the new single, Journey of a Woman, Rajdulari's Sophomore album promises to be an empowering and uplifting listen.

For more information, visit www.rajdulari.com.

credits

released January 1, 2014

Journey of A Woman-Info

Executive Producer: Rajdulari
Producer: Aaron Brooks-Roberts
Recorded, Mixed, Mastered & Engineered by Kamilo Kratc at Soundworks Recording Studios in Astoria, NY.

Musicians:

Vocals-Rajdulari
Piano, Synth, Keys-Aaron Brooks-Roberts
Drums & Electric Percussion-Avery Hartgrove
Bass-Zane Stribling
Violin-Monique Brooks-Roberts
Flute-Asante' Amin
Trumpet-Travis Antoine

tags

license

all rights reserved

about

Rajdulari Denver, Colorado

Take Ella Fitzgerald’s clear vocal tone, Jill Scott’s spunk and Chaka’s Funk and you have New Jazz Vocalist Rajdulari.

contact / help

Contact Rajdulari

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Journey of A Woman
Journey of A Woman-Lyrics

My passion
My fears
All my hopes and dreams
Said I’m gonna give it to you, baby
Said I’m gonna leave it on this stage

I’ve been through so many ups and downs
So many days were hard, thought I should leave this dream alone but
But here you are showin us so much love and we thank you
I cannot do it on my own, this is my

Journey of A Woman
Journey of A Woman
Journey of A Woman
Journey of A Woman

I have heard so many nos, you’d think I would give up this fight
But I know that my life’s purpose is
To sing and to tell you my story, that’s what I’m gonna do
I’ve been through so many ups and downs
So many nights I cried, thought I should leave this dream alone but
But here you are showin us so much love and we thank you
I know now I cannot do this on my own, this is my

Journey of A Woman
Journey of A Woman
Journey of A Woman
Journey of A Woman

Gospel Breakdown

And oh
I know
I know this is my right, yeah
To live out this dream, and take this music higher

Can’t stop it
I gotta get my Grammy, y’all
If not today, somehow someway
It’s mine, oh yeah

Mine, this dream is mine and you can’t take it away
Naw naw naw
Y’all know
What I’m talking about
What is meant for you
Will be yours no doubt
Now, maybe I should get up off the stage
Cause we’ll have church up in a minute, whoa yeah
Oh yeah

Cause you know what is exactly meant for you
Cain’t no one else mess with it!
Said whoa
Whoa, whoa, (ad libs)
Track Name: Natural
“Natural”-Lyrics

Written By: Rajdulari

Copyright Rajdulari Music 2013

“Journey of a Woman Album”


Verse 1

R:I ain’t neva been a skinny girl,
I got curves you can see clear across the world
But I’m a real strong sista with a big ole dream
And you should never judge a book by its cover, you see



All: I stand tall, embracing my identity
R:‘Cause ain’t a damn thing false when it comes to me
Took a long time, but now I’m feelin fancy free
Listen, let me tell you how I came to be



Chorus:

All: Hey girl
R: Did you know that you’re fly?
All: Hey girl
R: You’re the apple of his eye
All: Hey girl, you’re just fly girl, you just shine girl in
your Natural State



Verse 2

R: When I was a little girl and I watched TV
I thought that I could never be like the girls on the screen
Straight hair, long legs I felt so ashamed
I knew my hips would never match what the TV portrayed



All: Flashback to when I was about fourteen
R: I had fake long nails and a big ole weave
Tried every diet tryna be size 10
Used to get so dizzy that my head would spin, but guess what?



Chorus:

All: Hey girl
R: Now I know that I’m fly
All: Hey girl
R: And I’m the apple of his eye
All: Hey girl, you’re just fly girl, you just shine girl in
your Natural State


Bridge:


R: One day I looked in the mirror
All: Wah wah
R: Didn’t recognize the face (Wah Wah) starin back at me
R: Cut off my hair, trimmed down my nails real low
Hoped my natural beauty would show
But, today I can say that it feels good to be me
I can say, my curves are beautiful, they make me shine
They make me fly and now I know that I’m just fine


Chorus:
All: Hey girl
R: Did you know that you’re fly?
All: Hey girl
R: You’re the apple of his eye
All: Hey girl, you’re just fly girl, you just shine girl in
your Natural State (ad libs)
Track Name: BlackGyrl (feat. Travis Antoine)
Ooh, oh, you can

BlackGyrl Fly, though you're all alone and you're feeling scared, you can
BlackGyrl Fly, when you're on your own and you feel sad, you can
BlackGyrl Fly, don't you ever let nobody take what's yours, you can
BlackGyrl Fly, and from before you were born God put his hands on you, he said "That one's mine".
BlackGyrl Fly, so even in your darkest hour, just remember God told you that you can
BlackGyrl Fly, that you're protected you're safe, you're delivered, you can
BlackGyrl Fly, you can fly, fly
BlackGyrl Fly, no one keeps you grounded you can
BlackGyrl Fly, as high as you want to, as far as you need to go
BlackGyrl Fly, fly, fly

Trumpet Solo

BlackGyrl Fly, girl you are so divine and you shine so brightly
BlackGyrl Fly, you are royal no question, you are God's and God's alone
BlackGyrl Fly, so take heart don't be scared you can fly, you can
BlackGyrl Fly, fly, fly
Track Name: Peace (feat. Aaron Brooks-Roberts)
Spoken Intro

"Aw, I'm gonna be so late to work
Oh my God, is that my train? Oh, don't close!
Aw man, ugh, this is gonna mess up my whole day, I just know it
Ok I just need to take a minute, I've just gotta breathe
I've just gotta breathe
I've just gotta breathe"

Take a moment just to realize that you have the power to control everything around you
And that your Peace begins from within

That peace, that you get when everything is alright
Just breathe, it's gonna get better no doubt
Don't have to have the answer, no, just take this time and let Peace inside your mind..

Peace, my Peace
Can't take away from me
My Joy, my Joy

When you're on your job and your boss starts fussin
You know you did nothin wrong
You rush to catch the train, but it's gone and you're stuck
Well just remember life will bring its challenges, that's for certain
Question is how you gonna find your inner peace?
It will come to you if you just breathe

You know that strength is within you, so how you gonna keep your cool?
Command your stress to leave you, free your spirit
Just breathe, and know that only you can keep your

Peace, your Peace
Can't take away from you
Your joy, your strength depends on your keeping your cool

Peace, my Peace
Said it keeps me strong
Peace, it's the one thing I can count on

You've got no time for the

Pain
Fear
Stress
Worry

Mm, let it all go, too busy being

Scared
Tired
Doubting
And full of anxiety

When you know you should embrace your

Power
Strength
Love
Faith

You'll find, you'll find that life can be much better
When you can, when you can relax and be free

Synth Solo

You are here but for this space & time, better just relax your mind (mmhmm, relax your mind)
Only here but for this space & time, better just relax your mind (you're only here but for this space & time)
Can't take it my joy, can't take it my joy, can't take it my joy, take my joy from me

It's all in your mind...your peace...just breathe...

(ad libs)
Track Name: Dance w/Me (The Stepper's Song)
VERSE

Saw him from across the room, when he walked in the door
All the ladies stopped and stared, as he crossed the floor.

His walk was mean
He had a real cool stride
Even I did a double take as he passed me by
Wonder what it's gonna take to have him come my way
Should I just be bold, or let him make his play?
The set is almost over, I don't have the time to waste
I think I'm gonna walk on over, but I don't even know his name....

CHORUS

Would I, could I, should I? (R: But I don't even know his name)
What if he doesn't ask me? (R:That would be a doggone shame)
Next time he comes my way, (R: I'll just get the nerve to say)
Hey!!! Dance with me, baby. Dance with me baby.

VERSE

He smiled and took my hand in mine, pulled me on to the floor....
He dipped me way down low.....(Damn he smells so gooooood)...
I forgot where I was, lost all track of time
By the end of the song, I was calling him "mine"
He grabbed my waist, he whispered somethin soft in my ear
“Baby you smell so good” he knew just what I wanted to hear

B SECTION

He spun me out and in, turned me round and round
He laid his hand on my shoulder
Dipped me down to the ground
I felt so heady,
I had to catch my breath
Try to hide my emotions
As I matched him step for step
But by the time it was over, he was nowhere to be found
I had to find my stranger, but I didn't even ask his name...

CHORUS

Would I, could I, should I? (R: But I don't even know his name)
What if he doesn't ask me? (R: That would be a doggone shame)
Next time he comes my way, (R: I'll just get the nerve to say)
Hey!!! Dance with me, baby. Dance with me baby. (ad libs)
Track Name: Real Love
Real Love

Verse 1
We stayed up talkin’ til break of dawn...
And it helped me not to feel so alone
A burning attraction I can't explain
But how I was drawn to him all the same
And he stayed on my mind, all of the time night and day
Though we, we know it ain't right, this casual game that we play

I know that I should not choose
To settle for feeling this pain
(break) Cause I could imagine real love….

Verse 2
Now women, we know how hard it can be
When you’re single for a long time, and you’re feelin’ lonely
You might think it’s right to have a temporary night
But why waste good love on the wrong guy

Cuz the love, the real love I needed stayed on my mind, all of the time night and day
As time went on, I knew it wasn't right, the casual game that I played

So I let go and opened
My heart up for real Love

Bridge:
Cause real love takes time
It's not just passion without relationship
And I know here in my life, I can't keep falling for the wrong thing
What if I meet Mr. Right, yet I’m here
Wasting all my time with you?
When real love comes in my life
I want to be ready

So I’ll be careful
With my love
And hold on, for real
Cause I can feel and taste true love
It’s right within my grasp
And all of the trust and honesty
That comes with having someone just for me
Now my ladies, you know what I’m talkin about
When your heart is feeling sad, and you’re living without
The love that you know you really want
The love that you deserve
Don’t compromise, cuz it just ain’t worth it
So you gotta let go & wait for the right one to come along
You know that you should not choose to settle for feeling this
Hold on and wait for the right one to come along
Track Name: Open Air
Spoken Intro:
"I still can't believe that you even exist
After all this time, I was single for so long
You say such sweet things to me, I never imagined love could be like this
And I’m so grateful, so very grateful to have you in my life
I just wanna show you, you make me feel like I'm floating on, on air..."

Chorus

When u pull me to you (r: when you hold me close)
And u say it's alright (r: it feels so good)
Feel my body relax (r: I can breathe for the first time in a long long while)
When u kiss me sweetly (r: kiss me good)
And u wish me goodnight (r: I’ll be floating)
I'll be floating on air

Verse
There's no place that I can go
Where your love won't find me
It's everywhere I breathe
You can see it on my face
Tell me that right here
Is where you always want to be

BGVs
Let me fulfill your heart’s desire
Feel my love floating all around you
I wanna show you how much I adore you
Let me hold you, say I love you while I'm floating

Bridge
I sat & prayed to God for you
Made a wish on this love of mine
But then you came better than I imagined
Just wanna love you for a long, long time
Don’t ever doubt the fact that I love you
It’s as sure as the sun will shine
It’s you for me, it’s me for you
We’ll be together and in love for a long, long time

Chorus
When u pull me to you (r: when you hold me close)
And u say it's alright (r: it feels so good)
Feel my body relax (r: I can breathe for the first time in a long long while)
When u kiss me sweetly (r: kiss me good)
And u wish me goodnight (r: I’ll be floating)
I'll be floating on air

BGVs
Let me fulfill your heart’s desire
Feel my love floating all around you
I wanna show you how much I adore you
Just let me hold you, say I love you while I'm floating
Track Name: Miracles (feat. Zane Stribling & Asante' Amin)
Miracles

You make miracles with my emotions
Color me tamed and wanting
You smile and I feel my world spin around
Take away my breath

Should I
Ever
Find myself feeling alone

I know I'll be ok
Cuz I've got you
And your love's all for me
It's the best Love

Mmm, touch the back of my neck
Spark an ocean
Rush over my skin and tremble down my cheeks
This love, I'm drowning in emotion
Just color me never wanting for your kiss (ad lib)
Track Name: Juicy (feat. Monique Brooks-Roberts)
Juicy
Spoken Intro "Mm, so good.."
You know very well
What you are
You’re my sugar thing
My chocolate star

I’ve had a few
But not that many
Cuz you’re the only one
That gives me good....and plenty

Candy rain
Comin’ down
Taste you in my mind
And spread you all around

Bridge:
Here I am
Oh, this love’s for you
Hey, baby
Sweet as honey dew

Close my eyes
Oh, what fantasy
And you’re right here with me

Cuz you're oh, so good, yeah

Violin Solo

Cherry blossom kiss
What you’re givin’
Makes my body rock
And keeps me sizzlin’

Do what you want
I don’t care
I’ll be your lollipop
[You can lick me everywhere]

You're so juicy, yeah...

Bridge:

Oh, here I am
Oh, this love’s for you
Hey, baby
You’re sweet as honey dew

Close my eyes
Oh, what fantasy
And you’re right here with me
Yeah

Cuz, I like it baby
Ooh, I like it
You're so Juicy
(Turns me all around)
Track Name: What's Love Got 2 Do (feat. Monique Brooks-Roberts)
"What's Love Got To Do With It"

You must understand
Though the touch of your hand
Makes my pulse react
That it's only the thrill
Of boy meeting girl
Opposites attract

It's physical
Only logical
You must try to ignore
That it means more than that

[Chorus:]
Oh what's love got to do, got to do with it
What's love but a second hand emotion
What's love got to do, got to do with it
Who needs a heart
When a heart can be broken

It may seem to you
That I'm acting confused
When you're close to me
If I tend to look dazed
I've read it someplace
I've got cause to be

There's a name for it
There's a phrase that fits
But whatever the reason
You do it for me

[Chorus]

I've been taking on a new direction
But I have to say
I've been thinking about my own protection
It scares me to feel this way

Violin Solo

What's love got to do, got to do with it
What's love but a sweet old fashioned notion
What's love got to do, got to do with it
Who needs a heart when a heart can be broken